A héten az egyik jóga háznál órámon egy kedves pár volt jelen.Szeretek pároknak órát tartani olyan jól össze lehet kovácsolódni jógázás közben.Egyszerű gerincjógán tanult páros jóga gyakorlatokat vettünk és nagyon jó hangulat alakult ki a párocska között
Találtam egy jó leírást a páros jóga előnyeiről amit megosztok most veletek.

Páros jóga gyakorlás közben elengedhetjük magunkat, és hagyhatjuk, hogy időnként a párunk irányítson, így az együttműködés a testünkre és a lelkünkre is gyógyító hatással van, természetes egyensúly alakul ki a befelé figyelés és a másikra való odafigyelés között.

Bensőségesebb, közvetlenebb kapcsolatot tudunk kialakítani a társunkkal, hiszen a gyakorlások közben egészen közel kerülünk egymáshoz, mind testi, mind szellemi szinten. A gyakorlatok végzésénél rengeteg feszültség felszabadul, így még az öröm sem hiányzik a gyakorlásnál.

A páros gyakorlásnak erős érzelmi hatása is van: fejleszti a szeretet, önátadás, alázat, türelem, empátia, alkalmazkodás képességeit.

A jógában a páros gyakorlatoknál tanuljuk azt, hogyan lehet egy másik emberrel kapcsolatunk és közben teljes tudatosságunk magunkkal és a tevékenységünkkel kapcsolatban. A jóga vagy kivisz az emberi kapcsolatok útvesztőiből, vagy megtanít rá, hogyan ne veszítsük el magunkat közben.

Belső figyelem és tudatosság

A páros gyakorlatoknál tanúja és segítője van a cselekvésünknek. Több a visszajelzésünk saját tevékenységünkről. Ezeknél a gyakorlatoknál a párunk mozgásához kell alkalmazkodnunk.A páros gyakorlat a jelenbe hoz. Azért, mert egy élő ember mindig kiszámíthatatlan. Oda kell rá figyelni. Ennek a jelenléttel teli gondoskodásnak jellemeznie kellene az egyéni gyakorlást is. Amikor nem jellemzi, akkor a páros gyakorlatok az egyik legjobb módja annak, hogy újra eljussunk az elevenség állapotába. A jóga az élet forrásával való kapcsolat. Ha ebbe az irányba gyakorlunk, akkor sikeressé válik.

A fizikai érintés segíti a figyelmet a jelenben tartani, a tudatosságot megőrizni.

Azáltal hogy a társunkra is figyelünk az ilyen típusú gyakorlás képes a figyelmet a jelenben tartani, így kevésbé ad lehetőséget a gondolatok elkalandozására. Ezáltal fejlesztik a koncentrációs képességet, mely a meditációs gyakorlatok előszobája.

forrás-http://jogagrubedli.hu/tudastar/parban-konnyebb