Kerstin_1Bogen-01

Dhanurászana-Íjpóz

A kiindulóhelyzet hasonfekvés,hajlítsuk be a térdeket és kívülről fogjuk meg a bokáinkat,majd zárjuk és nyújtsuk a térdeinket és nyomjuk a lábunkat fölfelé ugy hogy közben folyamatosan kapaszkodunk a bokákba.Az összes izom egyszerre dolgozik,combizmokkal vezetjük a hátrahajlítást Az íjállás a teljes gerincet hátrafelé hajlítja, amelynek kedvező hatását élvezi a nyaki, mellkasi, ágyéki és keresztcsonttájéki szakasz. Összekapcsolja a kobra- és sáskaállás kedvező hatásait. A hátizmokat masszírozza, a reumatikus fájdalmat csillapítja. Segít a gerincet rugalmasan tartani. Mivel a belső szervek, különösképpen az emésztőszervek hatékony masszázsban részesülnek az ászana alatt, az íjállás rendszeres gyakorlása megszünteti a székrekedést, javítja az emésztési rendellenességeket, valamint a bélrendszeri panaszokat. Az ászana rendszeres gyakorlása eltávolítja a zsírlerakódásokat, erősíti az emésztő tüzet, valamint megszünteti a pangást a hasi zsigerekben. Az íjállás különösen javasolt cukorbetegek számára, mivel szabályozza a hasnyálmirigy működését. Nőknek különösen javallott az íjállás jótékony kismedencei hatása miatt. A mellkasi terület kitágul, nagy adomány a légzőszervi problémákkal küzdőknek, mint pl. az asztmásoknak. (asztmás roham alatt nem végezhető!) Segít a láb, a térdizületek és kéz reumatikus problémáin, korrigálja a görbe testtartást

Add Comment