A kor előrehaladtával megváltozik a fizikai kondíció is. Az általános az ,hogy lelassul az anyagcsere, romlik a keringés, csökken a csontok sűrűsége. Gyengül és veszít a rugalmasságából a hát, gerinc, az ízületek és a csípő.

Az óráimon 50-70 ig fordulnak elő lelkes jógázni vágyók és azért az általános változások mellet nagyon egyéni az, hogy kinek milyen épp a fizikai kondíciója.

A jóga 50 pluszos órán nagy hangsúlyt fektetünk a stresszoldásra és a relaxációra. A jógapózok által javul a keringés és az emésztés és a pózok hatnak a hormon és mirigyrendszerre is. Sok az órán az ízület átmozgató, lazító gyakorlat is de nem feledkezünk meg a támasztó és mozgatórendszer izmairól sem, hiszen a gyenge izomzat kedvez az ízületi panaszoknak.
Az órán van, hogy használunk eszközöket is például gimnasztikai labdát és próbálgatjuk az egyensúlyozó pózokat is.

Amit tapasztalunk közösen, hogy  javul a koordinációs képesség, a kondíció, a relaxációs gyakorlatoknál egyre inkább el tud lazulni a test és az elme. Javul a fizikai erőnlét és az ízületi mozgástartomány is.

[URIS id=1815]