office_yoga

Ma már nem számít különlegesnek, ha a dolgozók fitneszbérletet vagy irodai masszázst kapnak a céges juttatás keretében, van ahol a megszorítások ellenére is támogatják ezt, még ha csak részben is. Bár az irodában végzett egészségmegőrző programok viszonylag korlátozottak, jó hír, hogy hazánkban is megjelent az irodajóga, amely több fronton számol le a stresszel.

Fontos azonban azt a szempontot is figyelembe venni, hogy az effajta programok nemcsak a dolgozók egészségére vannak jó hatással, hanem a vállalat életét is fellendíthetik, hiszen a jobb egészségű dolgozók jobb minőségű munkát is végeznek.

A céges egészség- és mozgásprogramok között újdonságnak számít az irodajóga. Előnye, hogy nem a dolgozóknak kell a helyszínre menniük, ami jócskán ront azon az arányon, hogy hányan és milyen szívesen veszik igénybe a cég által biztosított szolgáltatást. Az irodajóga foglalkozások az irodában, egy üres szobában, egy nagyobb tárgyalóban vagy még szerencsésebb esetben a közösségi/pihenő helyiségben történnek, így a legsietősebbek is odaérnek az órákra.Ahol nincs erre külön helyiség, ott a dolgozók saját székükön vagy a tárgyalóban a székeken, az asztal mellett sajátíthatnak el olyan gyakorlatokat, melyeket aztán később bármikor alkalmazhatnak. A munkavállalóknak így nem kell órákat tölteniük azzal, hogy az amúgy is túl hosszú munkanap után még eljussanak egy jógastúdióba.Az irodai jóga, ahogy a jóga bármely ága és típusa, több fronton számol le a stresszel és a mindennapi feszültségekkel. A finom nyújtó és lazító gyakorlatok ellazítják azokat a testtájakat, ahol a legtöbb feszültség halmozódik fel: a vállakban, a nyakban. A helytelen ülőpozíciótól sokszor fájdul meg a derék és a csípő, ezekre a problémákra is sok-sok gyakorlat kerül elő az irodajóga órákon.

Az irodajóga előnyei

Cégek számára:

  • növeli a dolgozók hatékonyságát,
  • energikusabb, lelkesebb dolgozók,
  • elégedettebb légkör,
  • lojális hozzáállás,

Dolgozók számára:

  • nagyobb ellenállás a stresszel szemben,
  • csökkenő feszültség, szorongás, depresszió,
  • több energia, munkakedv, teherbírás,
  • javuló memória, koncentráció, figyelem,
  • erősebb és rugalmasabb izmok,
  • jobb testtartás,
  • általánosan jobb közérzet és egészségi állapot,
  • megelőzhető komoly szervi és egyéb betegségek.

Az irodajóga órákon a szemet és a sok gépeléstől elfáradt csuklót, kézfejet átmozgató gyakorlatok is előkerülhetnek.Általános jó közérzet, jobb vérkeringés, jobb minőségű, tudatos légzés, kiegyensúlyozott vérnyomás, kevesebb betegség, jobb emésztés, rugalmasabb és terhelhetőbb izmok, csak néhány a jóga jótékony hatásaiból.

A tartásjavító gyakorlatok pedig nemcsak egészségesebb gerincet eredményeznek, de a belső szervek állapota is javulhat (rossz testtartásból eredő deformációk a belső szervekben a “helyhiány” miatt), magabiztosabb fellépést eredményez, ami magabiztosabb dolgozói attitűdhöz, végeredményben pedig sikeresebb egyéni élethez és sikeresebb céghez vezethet.

Az emberi elme egész nap száguld, gondolatok jönnek-mennek, meg nem állunk “fejben” egy percre sem, ami rendkívül fárasztó az idegrendszer számára. A jógaórák során a fókuszban a légzés és a mozdulatok egysége áll. A figyelem így egy pontra koncentrál, ami hatalmas felüdülést jelent az idegrendszer számára.Az irodajóga tehát fókuszált, összeszedett, nyugodt és kiegyensúlyozott kollégákat eredményez. A rendszeresen jógázó dolgozók könnyebben és gyorsabban hoznak döntéseket, ugyanazt a feladatot hamarabb végzik el. Nő a kreativitás, új ötletek, új gondolatok születhetnek. Sokban javítja a munkahelyi közösség hangulatát is, jobb emberi kapcsolatok születhetnek.